Portada do díptico de campaña de EU |
Pois si, e como empresa pública funcionaba con
orzamento base 0 porque entendía como indispensables os gastos necesarios en
infraestructura para garantir o servizo, igualmente pagábase por consumo .
As presións que grandes
corporacións como FCC fixeron ao goberno socialista de Felipe Gonzalez a nos
anos 90 para que ser privatizaran todos os servizos públicos municipais non
fóron alleas aos gobernos locais e en Vigo a corporación presidida por Manuel
Soto decidíu privatizar o servizo en 1990 dando lugar a SERAGUA, empresa
privada que modificaba sustancialmente o xeito non só de xestionar o servizo
senón de FACTURALO, empezando a funcionar en adiante o sistema de pago por
bloques que introducía o feito de que pagábase un primerio bloque de 30 metros
cúbicos aínda que a maioría dos veciños e veciñas non chegaban a tal consumo.
O negocio da auga privatizada foi
vento en popa, FFC fíxose con gran parte dos servicios en grandes e medianos
municipios e en 2001 creou un novo grupo chamado AQUALIA que convertíuse nun
auténtico lobby con poder ante concellos e partidos políticos representados.
O propio plego de concesión
establecía unha serie de medidas que deixaron ao concello sen capacidade
negociadora ante AQUALIA, sobre todo ao establecer un tope máximo de inversión
en obra (saldo agotado fai anos) e a permitir unha tarifa abusiva e que non
contribúe ao aforro, por poñer un
exemplo: unha familia que consuma 10m3 e unha que consuman 30m3 pagan case o
mesmo. Xa que a primeira paga 34,24 euros/bimestre e a segunda 30m3 paga 38,42
euros. O truco está en establecer un primeiro bloque de 30m3, sendo esa pequena
diferencia ó "canon de saneamento", xa que por
"abastecemento", "saneamento"e "cota fixa"
páganse 32,15 euros aínda que non abras nin un grifo.
Os incrementos de tarifas dende a
privatización foron monumentais, sobre todo nunha cidade donde a maioría das
familias consume realmente menos de eses 30 metros cúbicos fixo de agua.
Igualmente a excusa da empresa do agotamento das inversións recollidas no plego
fai que dende anos non se melloren acometidas e se mellore a rede ante a
indiferencia cómplice das corporacións que fóronse sucedendo con maiorías do
PSOE, BNG e PP.
A concesión inicial de 25 anos
remata no 2015 pero o Alcalde de Vigo, Abel Caballero, contraviñendo incluso
informes técnicos que o contradecían quere prorrogar outros 5 anos máis (ate o
2020) a cambio de recursos económicos otorgados pola concesionaria.
A finalización da concesión de
AQUALIA é un momento idóneo para plantexar a volta a unha EMPRESA MUNICIPAL DE
AUGAS e evitar xestión privada de calquera das fases do ciclo integral da auga
e polo tanto o artellamento dunha política de taxas e canons claramente
progresiva. Consideraos que é necesario un novo modelo de xestión que incentive
o aforro no uso doméstico, de servicios e industrial, que obrigue ás industrias
á depuración selectiva das súas augas residuais e a reciclalas correctamente,
que obrigue a reutilizar a auga depurada na EDAR, aireada e saneada, para usos de xardiñería e limpeza de rúas.
Non podemos permitir que unha
empresa privada siga empregando as malas decisións políticas: privatizacións,
plegos con cláusulas desventaxosas para o Concello.... como escudo para
enriquecerse á costa dun dereito como é a auga, un dereito que ten que ser,
como tal, público e polo tanto baseado na xustiza fiscal e na equidade social.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Fai o teu comentario